Jouw merk ertoe laten doen.

Om jouw organisatie duurzaam te laten groeien, heb je een strategische partner nodig die weet hoe je in de loop van de tijd jouw merk kan opbouwen. Mijn werkwijze zorgt ervoor dat jouw merk betekenis krijgt en ertoe doet.

Denken, doen en leren: sturen op klantwaarde

‘Think, do, learn’ is een lean-methodiek die stuurt op klantwaarde en optimalisatie. In korte design-sprints en sessies zo snel mogelijk naar een prototype toewerken en deze te testen.

Think: we bedenken een richting, merkstrategie of groeistrategie.

Do: doen is waar we samen met een kernteamideeën tot leven brengen.

Learn: Leren van elkaar, leren van de markt maar vooral leren van gebruikers en de doelgroep.

Structuur. In 5 stappen

Alleen als je een proces volgt, is er ruimte voor verbetering. Duurzame groei bereik je door eerst de dingen goed te doen en vanuit hier de juiste keuzes maken. Deze methodiek bestaat uit 5 stappen: ontdekkenrichting gevencreërenverankeren en groeien. Soms is er al richting in de merkstrategie, lopen de campagnes maar de groei stagneert en je weet niet waar de bottleneck zit. We stappen in dit proces waar nodig.

Ontdekken

Waar sta je voor, waar hecht je waarde aan, waar liggen je mogelijkheden en wat zijn de bottlenecks? Ontdekken is altijd de eerste stap. Behouden wat goed is, aanscherpen waar nodig en een roadmap opstellen voor de verbeteringen. Ik gebruik het Business Model Canvas tijdens deze eerste fase: een methodiek waarin we alle aspecten van jouw organisatie in 1 sessie scherp hebben.

Richting bepalen

Richting bestaat uit het bepalen gezonde ambities, scherpe doelstellingen en uitgesproken dromen. De waarden bepalen de bedrijfscultuur en de toon van communicatie. We bepalen in een aantal sessies jouw missie, visie, kernwaarden en we maken jouw merk menselijk met een archetype. We werken dit uit in een merkidentiteit en merkstrategie en geven je handvatten voor een implementatie.

Creëren

De merkidentiteit en klantwaarde tastbaar maken. Moderne klanten verwachten tegenwoordig meer van jouw merk. Een visuele merkidentiteit die verrast, waarde uitstraalt en consistent is doorgevoerd. En digitale middelen die volledig voldoen aan torenhoge verwachtingen. We brengen de richting en waarde tot leven in relevante touchpoints, zoals een website. We zorgen voor cognitieve associaties, meeslepende ervaringen en optimale klantfocus.

Verankeren

Draagvlak en verankering van een strategie is zowel intern bij stakeholders en personeel als extern bij de doelgroepen van groot belang. Een intern duidelijke en breed gedragen richting die is vertaald naar duidelijke KPI’s geeft extra motivatie en zorgt voor verhoging van de klantwaarde binnen ieder team. We zetten juist die communicatie in, die nodig is voor een groot draagvlak en de verankering van een nieuwe strategie of nieuw beleid.

Groeien

Duurzaam groeien is groeien door het continue verhogen van de klantwaarde, én deze groei meetbaar maken. We bepalen mechanismes in iedere fase van een groeimodel, waarin we snel de bottlenecks kunnen bepalen en we continue sturing geven aan verbeteringen in communicatie en klantwaarde.

Betrokken, moedig & nieuwsgierig

Samenwerken start met luisteren. In een eerste gesprek is een persoonlijke en wederzijdse klik noodzakelijk  te starten.

Ik hou niet van dikke rapporten en onleesbare teksten. Ik ben voorstander van ‘strategy-on-a-page’: resultaatgericht werken zonder overhead.

Plan een gesprek