Zorgen dat jij je doelen behaalt.

Ik help je met merkstrategie, positionering en groei in het digitale tijdperk.

Als organisatie wil je manieren én middelen om bedrijfsdoelen te behalen. Vervolgens wil je een unieke positie bij je doelgroep. Maar hoe doe je dit in een digitaal tijdperk? Hoe veranker je wat jou uniek maakt?

 

Met een goed doordachte merkstrategie en een slim opgezette positionering bereik je

 

  • nieuwe klanten en meer omzet
  • minder prijsgevoelig
  • hogere klantloyaliteit
  • meer energie in je organisatie

Merkstrategie


Waar sta je, waar wil je heen en hoe kom je daar?
Een merkstrategie fungeert als kompas bij het maken van keuzes. En hoe scherper je deze keuzes maakt, hoe beter jouw merk presteert. Ik help je bij het maken van deze keuzes.

  • Merkarchitectuur. Ga je voor 1 merk of meerdere merken?
  • Ambities verscherpen. En de weg er naar toe bepalen.

Merkidentiteit en positionering

Wie ben je en wat maakt je uniek ten opzichte van anderen? Jouw merkidentiteit (ook wel merk-DNA) is het fundament onder jouw succes, het beschrijft wat je betekent voor anderen. Hoe scherper de keuzes die je hierin maakt, des te beter plaatst jouw doelgroep jouw merk in het juiste hokje. We zorgen ervoor dat merkidentiteit, merkarchitectuur en (online) positionering in overeenstemming zijn met je ambities.

  • Mentale identiteit. De zoektocht naar een emotionele binding met je doelgroep en personeel.
  • Visuele identiteit. Herkenbaarheid in kleur, beeld en taal.
  • Positionering. Maakt het verschil in een landschap vol concurrenten.

Productmarketing

Zorgen voor steeds weer een uniek aanbod. Jij ontwikkelt producten of diensten. We bepalen samen de kracht van jouw product, de prijsstelling en de hiërarchie tot andere producten. Zodat je doelgroep direct de waarde inziet van de producten en eerder tot aanschaf overgaat.

  • Doelgroep segmentatie
  • Scherpte in productaanbod

Groeistrategie

Wat je doet steeds beter en meetbaar doen. (Online) groeien start met bepalen hoe je er nu voor staat. En dan een plan maken waar je naar toe wil. Ik help je met een concreet actieplan, duidelijke KPI’s en meetbare resultaten.

  • Scherpte op website
  • Datagedreven verkopen

Sturen op resultaten

Ik stem mijn activiteiten af op jouw doelen en ik werk met je samen als een onderdeel of verlengstuk van jouw team.